אתר זה נועד להפיץ את דברי קדשו רבי נחמן מברסלב זיע"א

אתר זה נועד להפיץ את דברי רבי נחמן מברסלב זיע"א

השיעורים באתר יהיה לעילוי נשמת רבי ישי אמנו בן שרה זצ"ל

רבי ישי אמנו זצ״ל שאלות ותשובות || שמעתי שרבנו אמר משהו בסגנון תעשו מהנשים שלכם חסידות מה הכוונה שלו ?

מרדכי, שאלה: שמעתי שרבנו אמר משהו בסגנון תעשו מהנשים שלכם חסידות מה הכוונה שלו ?

תשובה: כתוב בספר (שיח שרפי קודש כרך ב' שיחה א-י"ד): אמר פעם רבנו, מדוע אין אתם מקרבים את נשותיכם ועושים גם אותם לחסידות. כי אז נקל לו לאיש להתנהג בדרך החסידות והיראה כדבעי.

אישה לא חייבת בהנהגות חסידות, אבל כאשר בעל הולך בדרך זו של רבנו זי"ע ומתקדש ועולה במעלות האמונה, אם האישה נשארת מאחור והוא לא מחזק אותה, נהייה בניהם פער שעלול להתנגש מתי שהוא.

רבנו זי"ע ציין שתפילת נשים מאד גבוהה עיין (שיח שרפי קודש כרך ב' שיחה א-ק): פַּעַם נֶחֱלָה בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי שִׁמְעוֹן, שַׁמָּשׁ רַבֵּנוּ, עַד מְאד; וּבְצָרָתוֹ נִכְנַס לְרַבֵּנוּ, שֶׁיְּבַקֵּשׁ רַחֲמִים עַל בְּנוֹ הַחוֹלֶה, אוּלָם רַבֵּנוּ לא עָנָה לוֹ כְּלוּם; וְהֵבִין, שֶׁרְפוּאַת בְּנוֹ הוּא בְּכִי רַע וּבָא לְבֵיתוֹ וְאָמַר לְזוּגָתוֹ: "אִם אַתְּ רוֹצָה, שֶׁיִּהְיֶה לָנוּ בֵּן, אַל תִּישְׁנִי הַלַּיְלָה!", וְנֶעֶמְדָה לְיַד עֲרִיסַת בְּנָהּ הַחוֹלֶה וּבָכְתָה וְהִתְפַּלְּלָה כָּל הַלַּיְלָה לִרְפוּאָתוֹ. לְמָחֳרַת, כְּשֶׁבָּא וְנִכְנַס לְרַבֵּנוּ כְּהֶרְגֵּלוֹ, פָּנָה אֵלָיו רַבֵּנוּ וְאָמַר: "לא יָדַעְתִּי, שֶׁתְּפִלַּת הַנָּשִׁים כָּל-כָּךְ חֲשׁוּבָה אֵצֶל הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ!… הִיא פָּעֲלָה בִּתְפִלָּתָהּ רְפוּאָה לַבֵּן וּבֶאֱמֶת גַּם אֲרִיכוּת יָמִים…" .

ולכן שאישה תקרא ספרי רבנו זי"ע חיי מוהר"ן, שבחי הר"ן, שיחות הר"ן, ספר המידות, סיפורי מעשיות. זה מעולה וליקוטי מוהר"ן ברובד הפשוט ובפרט לחזקה על עניין תפילה ושאר דברים המתאימים לרוחה. עיין (שיחות הר"ן שיחה ל"ג): עָנָה וְאָמַר: אֵצֶל הָעוֹלָם אֱמוּנָה הוּא דָּבָר קָטָן וְאֶצְלִי אֱמוּנָה הוּא דָּבָר גָּדוֹל מְאד וְעִקַּר הָאֱמוּנָה הִיא בְּלִי שׁוּם חָכְמוֹת וַחֲקִירוֹת כְּלָל רַק בִּפְשִׁיטוּת גָּמוּר כְּמוֹ שֶׁהַנָּשִׁים וְהַהֲמוֹן עַם הַכְּשֵׁרִים מַאֲמִינִים.

ואז זה טוב לה, וגם לו, שלא בגלל דרגת אמונה יראה חס ושלום מוזר בעיניה. שזה עלול לקרות כאשר הפרשי האמונה גדולים מאד. כמובא בגמרא (סנהדרין צ"ז עמוד א'): וסר מרע משתולל ? אמרי דבי רבי שילא: כל מי שסר מרע משתולל על הבריות. רש"י הקדוש מסביר: כל העולם אומרים עליו שוטה הוא. הינו משתולל לשון שטות.

ושם מדובר על מה שיהיה לפני הגאולה והכוונה היא שבגלל שיהיה קטנות אמונה מאד אז מי שסר מרע נראה כשוטה ולכן גם בבית אם ההפרשים של האמונה גדולים מידי עלול להראות כך בעיניה.

לכן טוב גם מצד זה לקרב האישה לעצות רבנו זי"ע חוץ מזה שגם היא צריכה לקנות אמונה.

נהנתם שתפו אותנו

להצטרפות לערוצים השקטים שלנו, ולקבלת התחזקות מתוך דבריו הקדושים של רבי נחמן זיע"א, לחץ על הערוץ המבוקש

אודות "ברסלב מדיה 24"

אתר זה נועד להפיץ את דברי רבי נחמן זיע"א אשר בספריו, בלא שינוי, כפי שהבינו דבריו כל הדורות בזרם המרכזי של החסידים מדורי דורות עד תקופת רבי נחמן זיע"א, על ידי המשפיע רבי ישי אמנו שליט“א מחבר הספר ’יחידי הדורות‘.
ולהראות ההבנה האמתית מי הוא צדיק האמת, צדיק הדור, הרב שבדור, צדיק בחינת משה המדובר בספרי רבי נחמן זיע"א, הלא הוא רבי נחמן זיע"א בעצמו, ולהפיץ האמת ולהחזיר השם טוב לרבי נחמן הקדוש והטהור, ולהציל הנפשות מלפול ברשתם של עשרות משפיעים של שקר, שהורסים שמו ותורתו של רבי נחמן זיע"א, פוגעים רוחנית, נפשית וכלכלית באלפי נפשות הנופלים שולל ברשתם, וגורמים לציבור לחשוב שהמפורסמים של היום הם ממשיכי דרכו בבחינת שהם הצדיק האמת שבדור כיום חס ושלום, וכן מעוותים את האמת של עיקרי הבחירה והאמונה שבבחירת האדם בלבד להיות צדיק או רשע. בשעה שכל התלמידים האמתיים של רבי נחמן זיע"א הם בסך הכל משפיעים בגדר שופר המפרסם דיבוריו אשר בספריו, ומבעירים אהבה אליו לקריאת ספריו וקיום עצותיו הקדושות והטהורות, המצילות ומשנות האדם באמת. וגאולת עם ישראל תלויה בקיום עצותיו, המביאות לידי תיקון הברית והאמונה הטהורה, אמונת חידוש העולם ולחזור לקיים תורת משה רבנו ע"ה נאמן ביתו של השם יתברך.

סרטונים אחרונים באתר

להרשמה לרשימת התפוצה שלנו

כדי לקבל תכנים חדשים השאירו לנו שם ואימייל ואנו נעדכן אתכם

דילוג לתוכן