אתר זה נועד להפיץ את דברי קדשו רבי נחמן מברסלב זיע"א

אתר זה נועד להפיץ את דברי רבי נחמן מברסלב זיע"א

השיעורים באתר יהיה לעילוי נשמת רבי ישי אמנו בן שרה זצ"ל

רבי ישי אמנו זצ״ל שאלות ותשובות || שתי שאלות מעניינות מאד מתוך ספרי רבי נחמן זי"ע

תמיר, שתי שאלות: הראשונה כתוב בספר המידות אות כעס חלק א' סימן כ"ט הכועס על עני מכובד, כאילו הקניט את הקב"ה. וכי עני רגיל שפוגעים בו זה לא מקניט, ומה זה עני מכובד ?

שאלה שנייה: כתוב בליקוטי מוהר"ן חלק ב' תורה ח' סעיף י"ב: כִּי עַל-יְדֵי נְבוּאָה זוֹכִין לֶאֱמוּנָה, שֶׁהִיא בְּחִינַת עֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת שֶׁהֵם כְּלֵי- מְלָאכָה שֶׁל מַעֲשֶׂה בְרֵאשִׁית כִּי עַל-יְדֵי אֱמוּנָה מַאֲמִינִים בְּחִדּוּשׁ הָעוֹלָם, שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בָּרָא הַכּל בַּעֲשָׂרָה מַאֲמָרוֹת כַּנַּ"ל וְעַל-יְדֵי אֱמוּנָה זוֹכִין לְחִדּוּשׁ הָעוֹלָם שֶׁלֶּעָתִיד, וְאָז יִתְעַר שִׁיר חָדָשׁ. מה הכוונה אמונת חידוש העולם בפשטות, ומה הכוונה על ידי נבואה זוכים לאמונה, ולמה בתורה הזאת הוא מסביר שזה קשור לראש השנה ?

תשובה: תמיר שני שאלות מיוחדות שאלת, הראשונה מי שמבין עניין זה מבין הרבה מסודות ההנהגה העליונה והוא מאד ער… והוא לא ישן בגשמיות בשינת העולם הזה. ואסביר יש עני מעוונות וייסורים של קטנות המוחין וכפירה. ויש עני שעובד את השם כאילו שהוא עשיר אין הבדל בעבודה, והעניות היא רק מניעות בשבילו לעבודה אבל מוחו בגדלות הרבה, והוא עשיר בתורה ותפילה וזה עני מכובד. והוא בתיקון זה מאהבת השם אליו לבטלו מהגשמיות במהירות הבזק, כדי לקרבו אליו והכועס על עני כזה מתגרה בקב"ה שהעני הזה חוסה בצלו ממש. וכן ניתן לראות מעוד מקום בספר המידות 

(ספר המידות אות הרהורים חלק ב' סעיף ב'): מִי שֶׁנִּשְׁמָר מֵהִרְהוּרֵי עֲבוֹדָה זָרָה, זוֹכֶה בְּכָל פַּעַם לְבִטָּחוֹן עַד שֶׁאֵינוֹ דּוֹאֵג מַה יּאכַל לְמָחָר, וְהוּא בְּמַדְרֵגַת "בָּרוּךְ ה' יוֹם יוֹם", וְעַל-יְדֵי זֶה הַקָּדוֹשׁ- בָּרוּךְ-הוּא, לא הִבִּיט אָוֶן וְלא רָאָה עָמָל בּוֹ, וְכָל הַנּוֹגֵעַ בּוֹ כְּאִלּוּ נוֹגֵעַ בְּבַת-עֵינוֹ.

התשובה השנייה הרבה עומד עליה והיא מובנת מאד רק למי שעוסק בעצות רבנו הקדוש שנים באמת ובתמים ואנסה להסביר כמה שיותר פשוט..

כשם שמעשה בראשית נברא בעשרה מאמרות שהם פלא, הקב"ה אמר וקדושה עילאית נוצרה והתהוותה, ונוצר מה שנוצר. שמאין גמור נתחדש עולם שבעצם לא היה קיים עד כה. כך גם בתפילה נמשך קדושה עילאית על האדם שזה רוח נבואה ומתחבר לחידוש העולם, כי בקשותיו הם לא חייבות להיות קיימות בעולם, אלא צריכות להתחדש כשיתקבלו, בעולם שיחודש עם בקשותיו ואז יתרחשו. ובגלל שבראש השנה נברא העולם, זה זמן השראת הנבואה והקדושה שהתרחשה בחידוש העולם דאז, (ותכף אסביר מה הכוונה רוח נבואה כי הרוב חושבים שנבואה זה רק בשורה על מה יקרה בעתיד ולא יודעים שכמו שהנביא מגלים לו את העתיד, גילוי זה נובע ממקור חידוש העולם, כלומר אם לא היו מגלים לו הבשורה, עצם החיבור למקור חידוש העולם, זה השראת אמונת חידוש העולם, כי גם הנביא עוד לפני בשורת העתיד, עצם ההשראה היא ממחדש העולם שזה הקב"ה, וחווה אמונת חידוש העולם).

ואדם יכול לתקן את אמונת חידוש העולם אצלו, וכן לעתיד יהיה שוב חידוש העולם, שזה העולם הבא, לכן ראש השנה הוא זמן חידוש העולם, כי נברא אז באותו תאריך, וגם כי נגזר הכל כיצד יתחדש העולם כל השנה בעת ראש השנה. והכלל הוא, שחיבור לרוח נבואה שמקורה בחידוש העולם היא האמונה בחינת אור המדוברת בשיחות הר"ן שיחה ק"ו, שהיא התחדשות מאין, אמונה שמחוברת לחידוש העולם שקורה כל רגע. וכן כתוב "וכל מעשהו באמונה", "וברוח פיו כל צבאם". ועל תפילה "בורא ניב שפתיים" ניב מלשון נבואה שזה גם קורה עם האדם וגם כשהקב"ה בורא מרומז רוח נבואה בלשון ורוח פיו, וברוח פיו כל צבאם, שזה כמו שיר חדש שמתחדש, דבר שלא היה, זה כמו שיר, כל שיר בזמן שנוצר הוא חדש ומופיע בראש המלחין כמו מאין נבואה רק של ניגון, כל דבר חדש שמתנוצץ וקורה הוא בחינת רוח נבואה, בגלל החידוש שנוצר.

אז כשמתחדש העולם זה כמו שמתעורר שיר חדש. בשיר חדש נוצר מהשראת נבואה על המחבר ומתנוצץ לו משהו חדש וכן בחידוש העולם שורה נבואה מאת הקב"ה ומתחדש העולם. (וכן גם יש קשר בין אמונה לניגון מבחינת התעוררות והשראת אמונה כמובא בתורה ס"ד חלק א' וכן בין ניגון לנבואה כמובא בתורה נ"ד חלק א') מבחינת החידוש הם דומים כי נוצרים מאין, עקב רוח ששורה ממרום, שהיא בעצם רוח נבואה, שהרי גם בנבואה מתחדש מידע אל הנביא, נבואה זה לא רק בשורה עתידית אלא התחדשות ממקור שמשם הכל נוצר חדש, שורש התהוות הבריאה שמשם גם האמונה והחיבור לחידוש העולם, לכן זה נקרא אמונת חידוש העולם. לכן ראש השנה הוא זמן תיקון חווית חידוש העולם ואז בירור המדמה שכל היהדות תלויה בזה, שהיהודי יחווה אמונה אמתית, לכן רבנו הקדוש התבטא שהראש השנה שלו עולה על הכל ושאז הוא יכול לתקן מה שלא יכול כל השנה, כי זה העת המיוחד לזה, כי אז שורה רוח נבואה גדולה מהקיבוץ שמתפלל כי תפילה זה בורא ניב שפתיים מה שאמרנו לעיל, ובגלל עת ראש השנה שזה בריאת העולם, דהינו חיבור ותיקון לאמונת חידוש העולם ויש גם עוד כמה סודות לעניין החמש חושים בראש השנה שהאמונה תהייה ממש חושית ולא אכנס לזה כעת ובקיצור אין דבר יותר גדול מבחינת תיקון להיות אצל רבי נחמן זי"ע בראש השנה..

נהנתם שתפו אותנו

להצטרפות לערוצים השקטים שלנו, ולקבלת התחזקות מתוך דבריו הקדושים של רבי נחמן זיע"א, לחץ על הערוץ המבוקש

אודות "ברסלב מדיה 24"

אתר זה נועד להפיץ את דברי רבי נחמן זיע"א אשר בספריו, בלא שינוי, כפי שהבינו דבריו כל הדורות בזרם המרכזי של החסידים מדורי דורות עד תקופת רבי נחמן זיע"א, על ידי המשפיע רבי ישי אמנו שליט“א מחבר הספר ’יחידי הדורות‘.
ולהראות ההבנה האמתית מי הוא צדיק האמת, צדיק הדור, הרב שבדור, צדיק בחינת משה המדובר בספרי רבי נחמן זיע"א, הלא הוא רבי נחמן זיע"א בעצמו, ולהפיץ האמת ולהחזיר השם טוב לרבי נחמן הקדוש והטהור, ולהציל הנפשות מלפול ברשתם של עשרות משפיעים של שקר, שהורסים שמו ותורתו של רבי נחמן זיע"א, פוגעים רוחנית, נפשית וכלכלית באלפי נפשות הנופלים שולל ברשתם, וגורמים לציבור לחשוב שהמפורסמים של היום הם ממשיכי דרכו בבחינת שהם הצדיק האמת שבדור כיום חס ושלום, וכן מעוותים את האמת של עיקרי הבחירה והאמונה שבבחירת האדם בלבד להיות צדיק או רשע. בשעה שכל התלמידים האמתיים של רבי נחמן זיע"א הם בסך הכל משפיעים בגדר שופר המפרסם דיבוריו אשר בספריו, ומבעירים אהבה אליו לקריאת ספריו וקיום עצותיו הקדושות והטהורות, המצילות ומשנות האדם באמת. וגאולת עם ישראל תלויה בקיום עצותיו, המביאות לידי תיקון הברית והאמונה הטהורה, אמונת חידוש העולם ולחזור לקיים תורת משה רבנו ע"ה נאמן ביתו של השם יתברך.

סרטונים אחרונים באתר

להרשמה לרשימת התפוצה שלנו

כדי לקבל תכנים חדשים השאירו לנו שם ואימייל ואנו נעדכן אתכם

דילוג לתוכן