אתר זה נועד להפיץ את דברי קדשו רבי נחמן מברסלב זיע"א

אתר זה נועד להפיץ את דברי רבי נחמן מברסלב זיע"א

השיעורים באתר יהיה לעילוי נשמת רבי ישי אמנו בן שרה זצ"ל

רבי ישי אמנו זצ״ל צדיק האמת || מה הוא המונח: צדיק בחינת משה, חכם האמת, הרב שבדור, צדיקי הדור

רבי נחמן הקדוש בא לתקן את הבנת עם ישראל לגבי אמונת חכמים תקינה. כוונת רבי נחמן הקדוש למונח צדיק הדור בלשון יחיד וצדיקי הדור בלשון רבים, אינה דומה לשאר תפיסת העולם, כאשר להבנתו זה גורם הגלות שלנו. רבי נחמן הקדוש מסביר שלמרות כל הצדיקים שהיו בעם ישראל ומבריאת העולם, היו חמישה שאינם כשאר הצדיקים וכאשר הוא מדבר בספריו על המונח: צדיק האמת, צדיק הדור, הרב שבדור, חכם האמת, כוונתו עליהם וכעת עליו עצמו עד שיתגלה משיח בן דוד במהרה בימנו. הצדיקים האלו הם: משה רבנו ע"ה, רשב"י ע"ה, האר"י הקדוש ע"ה, הבעש"ט ע"ה, ורבי נחמן הקדוש עצמו. והוא מסביר שכל אחד מהם הוא הנקרא צדיק הדור, אשר כל הדורות אחריו דהינו אחרי אותו צדיק רשב"י בתקופתו, האר"י בתקופתו, צריכים ללכת לאור עצותיו, גם לאחר פטירתו, עד שיופיע צדיק הדור הבא. אז מה בעצם מיוחד בהם משאר הצדיקים ?
הם הורידו לעולם דרך חדשה, היוצאת מתוך התורה הקיימת, דרך אשר היא לא פרוש על פרשת שבוע או הש"ס כדרך שאר הצדיקים, אלא דרך חדשה בעבודת השם ממש, אשר מראה דרכי תשובה ותיקון חדשים וכן מראה דרך שתרים את האמונה ויראת השמיים אצל עם ישראל, מהקטן שבקטנים לגדול שבגדולים ודרך שמתאימה לאותן דורות, עקב המציאות באותה עת, הן מבחינת עומס הגלות והכפירה וייצרים.
לכן רואים שמשה רבנו הוריד לנו את התורה כולה, ורשב"י נגלו לו נשמות הצדיקים ומשה רבנו וגילה את כל תורת הסוד ויראת שמיים יראת העונש ורוממות ותיקון בצורה מסודרת, והאר"י הקדוש גילה את כל תורת הקבלה מבנה העולמות שמות וייחודים ודרכי תיקון בצורה שלא הייתה לפניו, הבעש"ט הקדוש גילה את עבודת החסידות ועומק עבודת התפילה ותשובה, ורבי נחמן הקדוש שגילה את דרכי התשובה והיטהרות על ידי תפילה ודרכי גישה ללימוד התורה ודרכי התחזקות והתמודדות שלא היו כמותם בעולם ואמר שאורו יאיר עד גילוי משיח בן דוד שיהיה מיוצאי חלציו אשר יפתח ויגדיל הנושא של רבי נחמן הקדוש לגילוי כזה שלא היה מעולם ויגאל את העולם, לכן רבי נחמן הקדוש קורא לכתביו אתחלתא דגאולה. וכאשר מדבר על צדיקי הדור של אותו דור הכוונה לצדיקים ההולכים לאורו של אותו צדיק דור מדובר כל אחד לפי תקופתו, דהיינו לאחר גילוי כתביו של רשב"י הקדוש כל מי שהלך לאור כתביו נקרא מצדיקי אותו דור כאשר הם לא מנהיגי הדור אלא תלמידים אמיתיים של אותו צדיק דור השייך לתקופתם ומפרסמים אורו וכן בתקופת האר"י הקדוש וכן הבעש"ט וכן היום לאור עצותיו של רבי נחמן הקדוש ולמה כל זה חשוב וזה המדד מבחינתו ? כי לכאורה בכל הדורות קיימו הלכה ותרי"ג מצוות, כך שמה זה משנה עם גם הלכו לאור אותם צדיקים ? והוא מסביר שבעולם הגשמי, להבין מה לקיים, גם גוי אם יקרא יבין ויכול לבנות סוכה וכו' אבל לחוות אמונה בחמשת חושיו כמו שעם ישראל העידו על משה רבנו "אתה הוראת לדעת כי השם הוא האלקים אין עוד מלבדו" "וראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי" כלומר להגיע למצב של יראת שמיים שכוללת בתוכה חוויה אלקית, שהאדם הופך לאדם שחי פה, אבל נהייה גם אדם מאד רוחני שמרגיש בחושיו מציאות השם יתברך והמציאות הרוחנית המשולבת בעולם והעשיה וכן מעבר, זה כבר עניין אחר לגמרי אשר לכך נאצלו נשמות ישראל להתענג כבר בעולם הזה על זיו השכינה וזה לא ניתן ללא צדיקי הדור המדוברים, יחידי הדורות, שלהם ניתן הכינוי צדיק יסוד עולם, שעל עצותיהם העולם הזה והעליון עומד באותם עיתים, כלומר לא ניתן אחרת לבוא למדרגות עלו, הכוללים בהם גם את התשובה השלמה ותיקון האדם בשלמות, שילך ישר לגן עדן יקום בתחייה ומזומן לחיי העולם הבא. והוא מכנה את אותם הצדיקים צדיק בחינת משה, כי הם פועלים בעם ישראל, את אותם הפעולות שמשה רבנו פעל בעם ישראל, ובגלל שרק משה רבנו הקים את המשכן ותפילות ישראל מקימות המשכן של מעלה, לכן נהוג בברסלב עקב דבריו של רבי נחמן הקדוש, להגיד לפני התפילה, הרני מקשר עצמי בתפילה זאת, לכל הצדיקים האמיתיים שבדורנו (צדיקים כיום שהולכים לאור צדיק האמת רבי נחמן הקדוש (תלמידים אמיתיים) ולכל הצדיקים האמיתיים שוכני עפר קדושים אשר בארץ המה (יחידי הדורות הקודמים והצדיקים שהלכו באורם) ובפרט לצדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חכמה רבי נחמן בן פיגא (צדיק האמת צדיק הדור הנוכחי עד גילוי משיח) בכדי שמשה רבנו ושאר יחידי הדורות בחינת משה יקימו המשכן, כמו שכשהיו חיים, הקימו המשכן, דהינו הקימו את עם ישראל על תילם, שכל אחד מעם ישראל שייך לחלק מהשכינה, כך גם בהיותם בעולם העליון, ימשיכו לעזור לעם ישראל בתפילותם.

נהנתם שתפו אותנו

להצטרפות לערוצים השקטים שלנו, ולקבלת התחזקות מתוך דבריו הקדושים של רבי נחמן זיע"א, לחץ על הערוץ המבוקש

אודות "ברסלב מדיה 24"

אתר זה נועד להפיץ את דברי רבי נחמן זיע"א אשר בספריו, בלא שינוי, כפי שהבינו דבריו כל הדורות בזרם המרכזי של החסידים מדורי דורות עד תקופת רבי נחמן זיע"א, על ידי המשפיע רבי ישי אמנו שליט“א מחבר הספר ’יחידי הדורות‘.
ולהראות ההבנה האמתית מי הוא צדיק האמת, צדיק הדור, הרב שבדור, צדיק בחינת משה המדובר בספרי רבי נחמן זיע"א, הלא הוא רבי נחמן זיע"א בעצמו, ולהפיץ האמת ולהחזיר השם טוב לרבי נחמן הקדוש והטהור, ולהציל הנפשות מלפול ברשתם של עשרות משפיעים של שקר, שהורסים שמו ותורתו של רבי נחמן זיע"א, פוגעים רוחנית, נפשית וכלכלית באלפי נפשות הנופלים שולל ברשתם, וגורמים לציבור לחשוב שהמפורסמים של היום הם ממשיכי דרכו בבחינת שהם הצדיק האמת שבדור כיום חס ושלום, וכן מעוותים את האמת של עיקרי הבחירה והאמונה שבבחירת האדם בלבד להיות צדיק או רשע. בשעה שכל התלמידים האמתיים של רבי נחמן זיע"א הם בסך הכל משפיעים בגדר שופר המפרסם דיבוריו אשר בספריו, ומבעירים אהבה אליו לקריאת ספריו וקיום עצותיו הקדושות והטהורות, המצילות ומשנות האדם באמת. וגאולת עם ישראל תלויה בקיום עצותיו, המביאות לידי תיקון הברית והאמונה הטהורה, אמונת חידוש העולם ולחזור לקיים תורת משה רבנו ע"ה נאמן ביתו של השם יתברך.

סרטונים אחרונים באתר

להרשמה לרשימת התפוצה שלנו

כדי לקבל תכנים חדשים השאירו לנו שם ואימייל ואנו נעדכן אתכם

דילוג לתוכן